سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خدای سبحان، هر آن که را دینش استوار ودستانش گشوده باشد، دوست دارد . [امام علی علیه السلام]
صلوات صلوات صلوات صلوات صلوات بر پیامبر صلى الله علیه و آله - حسین جان (این حسین کیست که عالم همه دیوانه اوست)
  • پست الکترونیک
  • شناسنامه
  •  RSS 
  • پارسی بلاگ
  • پارسی یار
  • خروج از گناه - صلوات بر محمد و آل محمد

    یک صلوات برابر با ده هزار صلوات

     شخصی نزد سلطان محمود سبکتکین رفت و گفت : مدتی بود که می خواستم رسول خدا صلی الله علیه و آْله و سلم را در خواب ببینم و غم خود را برایش بازگو کنم که سعادت مساعدت نمود و در شب گذشته به این دولت رسیدم و جمال با کمال آن حضرت را در خواب دیدم و گفتم : یا رسول الله ، هزار درهم قرض دارم و بر ادای آن قادر نیستم ، می ترسم که اجل برسد و آن بدهی در گردن من باقی بماند ؛

    آن حضرت فرمود : برو نزد محمود سبکتکین و آن مبلغ را از او بستان ؛

    عرض کردم : شاید از من باور نکند و نشان طلبد.

     فرمود : به او بگو به آن نشان که در اول شب ، سی هزار مرتبه بر من صلوات می فرستد و در آخر شب ، سی هزار مرتبه دیگر بر من صلوات می فرستد ؛

    سلطان محمود از شنیدن این خواب به گریه آمد و تصدیق کرد و قرض او را ادا کرد و هزار درهم دیگر نیز به او بخشید ؛ اطرافیان سلطان تعجب کردند و گفتند : ای سلطان ، حرف های این مرد را چگونه تصدیق می کنی و حال آن که ما در اول شب و آخر شب با تو هستیم و نمی بینیم که به فرستادن صلوات مشغول باشی و اگر کسی در تمام اوقات شبانه روز به فرستادن صلوات مشغول باشد ، نمی تواند که شصت هزار صلوات بفرستد.

    سلطان محمود گفت : من از علما شنیده ام که هر که یک بار این صلوات را بفرستد گویا چنان است که ده هزار مرتبه صلوات فرستاده است و من در اول شب سه مرتبه و در آخر شب نیز سه مرتبه این صلوات را می خوانم . پس این شخص که پیغام آن حضرت را آورده درست و راست می گوید و این گریه من از شادی است . این صلوات چنین است:

    اللهُمَّ صَلِّ عَلی سَیِّدِنا وَ نَبیِّنا مُحَمَّدٍ وَ آلِه ، مَا اخْتَلَفَ الْمَلَوانِ

    وَ تَعاقَبَ الْعَصْرانِ وَ کَرَّ الْجَدیدانِ وَ اسْتَقْبَلَ الْفَرْقَدان

    وَ بَلِّغْ رُوحَهُ وَ اَرْواحَ اَهْلِ بَیْتِهِ مِنِّی التَّحیَّةَ وَ السَّلامَ  (بحار الانوار - علامه مجلسی)

    ترجمه : خدایا ، درود فرست بر مولای ما و پیامبر ما محمد و خاندانش ، تا آن گاه که روز و شب می آیند و می روند ، و بامداد و شامگاه پی در پی می شوند ، و روزان و شبان به دنبال هم می رسند و آن دو ستاره قطبی بزرگ و کوچک روی می آورند ؛ و روان او و خاندانش را از سوی من درود و سلام برسان.

     ثواب صلوات فرستادن و سلام کردن بر (پیامبر صلى الله علیه و آله و دوستی او)

    امیرالمومنین علیه السلام فرمودند: صلوات فرستادن بر پیامبر صلى الله علیه وآله گناهان را از بین مى برد، بهتر از نابود کردن آب آتش را. سلام کردن بر پیامبر صلى الله علیه و آله برتر از آزاد کردن چند برده است . دوست داشتن رسول خدا صلى الله علیه و آله برتراز فدا کردن جانهاست . یا فرمودند: برتر از شمشیر زدن در راه خداست .
    ثواب یک بار بر پیامبر صلى الله علیه و آله صلوات فرستادن

    امام صادق علیه السلام فرمودند: هنگامى که پیامبر صلى الله علیه و آله را یاد کردند، زیاد بر او صلوات بفرستید. زیرا همانا کسى که یک بار بر پیامبر صلى الله علیه و آله صلوات بفرستد، خداوند در هزار صف از فرشتگان هزار بار بر او صلوات مى فرستد و آفریده اى از آفریدگان خدا باقى نماند، مگر این که به خاطر صلوات خدا و صلوات فرشتگانش ، بر او صلوات مى فرستند. و جز نادان مغرور که خدا و رسول از او بیزارند، کسى از این ثواب رو نمى گرداند.

     
     از ثواب این صلوات غافل نباشید که یکى از اسرارآل محمد صلى الله علیه و آله است
    اللهم صل على محمد و آل محمد فِى الاَوَلین و صل على محمد و آل محمد فى الاخِرین . و صل على محمد و آل محمد فى المَلَاِ الاَعلى و صل على محمد و آل محمد فى المُرسَلین . اللهم اَعِظ محمدا ًالوَسیلةَ َو الشَّرَف و الفَضیلَةَ و الدَّرَجَةَ الکَبیرَةَ . اللهم اِنّى آمنتُ بِمُحَمدٍ و لَم اَرَهُ فَلا تَحرِمنى یَومَ القیامة ِرُویَتَهُ و ارزُقنى صُحبَتَهُ و تَوَّفَنى عَلى مِلَّتِهِ و اسقِنى مِن حَوضِهِ مَشرباً رَویّاً سائِغاً هَنیئاً لا اَظمَاُ بَعدَ هُ اَبدََاً اِنَّکَ علَى کُلِّ شَى ءٍ قَدیر اللهم کَما آمَنتُ بِمحمدٍ صَلَّى اللهُ عَلَیه و آله و لَم اَرَهُ فَعَرِّفنى فِى الجِنانِ وَجهَهُ اللهم بَلِّغ روحَ محمد عَنّى تَحیَّةً کَثیرةً و َسلاماً.
    همانا کسى که سه بار در بامداد و سه بار در شب با این ذکر صلوات بفرستد، گناهانش از بین رفته و خطاهایش محو مى گردد ؛ سرورش دوام یافته و دعایش مستجاب مى شود ؛ به آرزویش رسیده و رزقش زیاد مى گردد؛ در مقابل دشمنش یارى گردیده ، اسباب همه خیرها برایش مهیا شده و از دوستان پیامبرش در بهشتهاى اعلى قرار داده مى شود.
    برآورده شدن صد حاجت از دنیا و آخرت
    امام صادق علیه السلام فرمودند: کسى که در یک روز صد بار بگوید (رب صل على محمد و اهل بیته )، خداوندصد حاجت او را بر مى آورد که سى تاى آن مربوط به دنیا و هفتاد تاى آن مربوط به آخرت است .
    اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم


    مشتاق المهدی ::: یکشنبه 88/9/1::: ساعت 11:53 عصر
    نظرات دیگران: نظر


    لیست کل یادداشت های این وبلاگ

    >> بازدیدهای وبلاگ <<
    بازدید امروز: 7
    بازدید دیروز: 23
    کل بازدید :396656

    >>اوقات شرعی <<

    >> درباره خودم <<
    صلوات صلوات صلوات صلوات صلوات بر پیامبر صلى الله علیه و آله - حسین جان  (این حسین کیست که عالم همه دیوانه اوست)
    مشتاق المهدی
    این حسین کیست که عالم همه دیوانه اوست این چه شمعی است که جانها همه پروانه اوست

    >> پیوندهای روزانه <<

    >>فهرست موضوعی یادداشت ها<<

    >>آرشیو شده ها<<

    >>لوگوی وبلاگ من<<
    صلوات صلوات صلوات صلوات صلوات بر پیامبر صلى الله علیه و آله - حسین جان  (این حسین کیست که عالم همه دیوانه اوست)

    >>لینک دوستان<<

    >>لوگوی دوستان<<

    >>موسیقی وبلاگ<<

    >>اشتراک در خبرنامه<<
     

    >>طراح قالب<<